Tuesday, August 17, 2010

serius kenyang beb!!! tak tipu...!!

Assalamualaikuam dan salam sejahtera buat semua kengkawan =)

Rezeki kita agak melimpah masa bulan puasa ni...dalam erti kata lain nye "murah rezeki"...mana tak nye, melambak-lambak bazar ramadhan sana sini...agak susah nak buat pilihan nak makan ape...rasa macam nak je makan semua makanan (itu pun kalau mampu la kan hehehe) tapi itulah berkat nye bulan ramadhan..berlaku nye simbiosis masa bulan ramadhan ni...peniaga dapat untung banyak n pembeli pulak dapat beli makanan yang 'macam2 ada' =)

ramadhan banyak memberi kelebihan buat semua umat manusia...bagi aku, rasa syukur sangat2 sebab tak perlu berbelanja lebih2 ( yela as a student mane la ader duit banyak2 kn...harapkan FAMA jela huhu)

Percaya tak makan dalam
1 talam boleh buat kita kenyang sangat2???tapi itula yang aku rasa semenjak turun berbuka puasa kat masjid tahun ni...mula2 tu agak tak berapa confident sena nye nak makan kat masjid sebab takut tak kenyang tapi sebalik nye yang berlaku..itu la berkat bulan ramdhan...sedikit rezeki tapi besar kesyukuran ku panjat kan pada NYA...kenyang sampai aku tidur malam hehehe



ni geng2 aku yang buka puasa sekali..senang cte geng seTALAM hehehe
le nampak kan ramai ke x kat belakang kitorang...biar pun ramai yang datang tapi masjid masih mampu lagi nak menampung orang yang hadir tok berbuka...tengok kat gambar ni cam tak caye je yang kitorang le kenyang..yela 3 org dalam gambar ni badan cam 'fighter2' dalam bab2 makan (include aku keh keh keh) tapi betol siyes tak tipu...memang kenyang!!!

nampak cam dalam pinggan pun ada..hehehe tapi ni talam ye kengkawan...

pape pun, kita as manusia bersyukurlah dengan rezeki yang dikurniakan...if nak do compare kan dengan nasib saudara seIslam kita yang lain (umat Islam di Palestin) tak tau la ape yang dorang sahur n berbuka :'( tambah2 pulak tak tau camne nasib si anak kecil kat sana....

Sama2 lah kita panjat kan doa semoga keselamatan mereka di sana terjamin dan mohon diberikan kekuatan pada mereka.....

3 comments:

apik pehe said...

banyak tu..kang aku lak bukak pose kt masjid

najihah sahami said...

waaa..dapnye lauk..kenyang seminggu gnie~`hehehe

zulkbo said...

salam ziarah..
semoga anda selalu
sihat untuk menjalani
ibadah di bulan Ramadhan
Al-Mubarak ini..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...